پیچ و مهره فولادی (استیل ضد زنگ 304 و 316)
پیچ و مهره فولادی (استیل ضد زنگ 304 و 316)


استفاده گسترده از پیچ و مهره در صنایع مختلف منجر به طراحی این ابزار در انواع مختلف شده است. در واقع پیچ و مهره ها در انواع مختلفی از نظر هندسه، جنس و اندازه طراحی و ساخته می شوند تا نیازهای کاربردهای مختلف را برآورده کنند. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین بست ها از نظر جنس، پیچ و مهره فولادی است.

Grady Steel یک آلیاژ فولادی با مقاومت در برابر خوردگی بالا است. بنابراین از پیچ و مهره های فولادی در کاربردهایی که احتمال خوردگی و خوردگی اتصال و آسیب دیدن آن وجود دارد استفاده می شود. این نوع اتصال قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی دارد، بنابراین فقط در مواردی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی اتصال اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله به معرفی پیچ و مهره استیل، انواع طبقات این اتصال و کاربرد آن پرداخته ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع پیچ و مهره پرکاربرد در مقاله زیر با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.

پیچ فولادی چیست؟

پیچ و مهره های فولادی پرکاربردترین و رایج ترین نوع اتصال دهنده ها هستند که خواص مکانیکی قابل قبولی را ارائه می دهند. اما جدا از خواص عالی فولادها، نقاط ضعف بسیاری نیز وجود دارد مقاومت در برابر خوردگی ضعیفی دارند و در محیط های معمولاً مرطوب و خورنده مستعد خوردگی یا زنگ زدگی هستند. بنابراین، سازندگان پیچ‌ها و مهره‌های فولادی را با پیچ‌ها و مهره‌های فولادی یا فولادی ضد زنگ جایگزین کردند که در آن مقاومت در برابر خوردگی اتصالات مهم بود.

فولاد یا فولاد زنگ نزن از دسته فولادهای آلیاژی با بیش از 10.5 درصد کروم در ترکیب شیمیایی آن است. وجود این مقدار کروم در سازه فولادی باعث واکنش آن با اکسیژن موجود در جو و تشکیل لایه اکسید کروم در سطح فولاد می شود. اکسید کروم در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و محیط های خورنده بسیار مقاوم است. از این رو پیچ و مهره های فولادی با خاصیت ضد خوردگی و زنگ زدگی قابل قبول، انتخاب ایده آلی برای محیط های مرطوب و خورنده هستند.

انواع پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره های فولادی با توجه به ترکیبات شیمیایی، یعنی میزان و نوع عناصر آلیاژی در ترکیب فولاد و همچنین روش های ساخت این فولاد آلیاژی به گریدهای مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از این گریدهای فولادی خواص متفاوتی دارند. بنابراین پیچ و مهره های فولادی در خاصیت مقاومت در برابر خوردگی مشترک هستند، اما در استحکام این مقاومت در برابر خوردگی و سایر عوامل مانند استحکام، سختی و غیره تفاوت دارند. این تراز یا تنظیم پیچ و مهره فولادی بر اساس استانداردهایی مانند ASTM انجام می شود. چهار گرید رایج پیچ و مهره فولاد ضد زنگ عبارتند از:

پیچ و مهره فولادی 304

فولاد 304 یک فولاد آلیاژی با محتوای کروم بیش از 10.5 درصد و عناصری مانند نیکل، منگنز، تیتانیوم، فسفر، آلومینیوم و غیره است. خواص مکانیکی فولاد 304 بسیار ضعیف تر از فولاد است. به عنوان مثال، استحکام کششی این نوع فولاد آلیاژی حدود یک سوم فولاد است. بنابراین، پیچ و مهره فولادی درجه 304 در کاربردهایی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی به خواص مکانیکی ارجحیت دارد. پیچ و مهره فولادی 304 معمولا در محیط های مرطوب استفاده می شود.

پیچ و مهره فولادی 316

یکی از رایج ترین انواع فولاد ضد زنگ یا فولادی که در ساخت پیچ و مهره استفاده می شود، فولاد 316 است که تفاوت فولاد 316 و 304 در عناصر آلیاژی آن است. ترکیب شیمیایی عناصر یا مواد آلیاژی به طور مستقیم بر خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، این دو نوع فولاد خواص متفاوتی دارند. بارزترین تفاوت آنها در مقاومت در برابر خوردگی آنها است. پیچ های 316 مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند. این تفاوت به دلیل وجود عنصر آلیاژی مولیبدن در فولاد 316. مولیبدن است که مقاومت به خوردگی فولاد ضد زنگ را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین پیچ و مهره فولادی 316 در محیط های خورنده شیمیایی مانند صنایع پتروشیمی یا آب دریا استفاده می شود.

پیچ و مهره فولادی A2 70

فولاد A2 70 جزء گروه فولاد 304 است. حرف A به نرمی این نوع فولاد آلیاژی اشاره دارد. حداکثر مقاومت کششی این نوع فولاد 700 مگا پاسکال می باشد. یکی از سطوح معمولی و متوسط. بنابراین، پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ A2 70 در کاربردهای عمومی که نیازی به استحکام بالا نیست استفاده می شود. عیار سنگ ها و آجیل ها معمولاً روی بدنه آنها حک می شود یا در کاتالوگ محصولات درج می شود. اما راه دیگر برای تشخیص فولاد A2 70 از A4 80 استفاده از آهنربا است. فولاد A2 70 کمی مغناطیسی است و آهن ربا را جذب می کند. اما گرید A4 80 خاصیت مغناطیسی ندارد و آهن ربا را جذب نمی کند.

پیچ فولادی A480

میلگرد استیل A4 عیار استیل 80 قسمت 316. این نوع فولاد دارای 18 درصد کروم و 8 تا 10 درصد نیکل در ترکیبات خود است. استحکام کششی آن حدود 800 مگاپاسکال است که تفاوت چندانی با فولاد A2 70 ندارد. اما مقاومت در برابر خوردگی فولاد A4 80 بیشتر از A2 70 است. فولاد ضد زنگ A4 در بازار به فولاد مغناطیسی نیز معروف است زیرا به هیچ وجه جذب آهنربا نمی شود، همانطور که گفتیم این یکی از راه های تشخیص فولاد A4 80 از فولاد A2 70 است.
 برای خرید پیچ و مهره استیل با ما تماس بگیرید.


کاربرد پیچ ​​و مهره های فولادی

همانطور که در بخش های قبلی توضیح دادیم، ویژگی خاص پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی است. از این رو، این نوع پیچ در کاربردها یا محیط هایی که خطر قطع شدن وجود دارد استفاده می شود. این محیط ها شامل محیط های مرطوب و محیط های سمی است. در محیطی مرطوب، اتصال ممکن است فقط در معرض آب یا رطوبت اتمسفر باشد و ممکن است با اکسیژن هوا واکنش داده و باعث اکسید آهن یا خوردگی شود. این شرایط را می توان با استفاده از پیچ و مهره فولاد ضد زنگ 304 برآورده کرد.

با این حال، محیط همچنین حاوی سایر عناصر و عوامل خورنده مرتبط با محیط های خورنده یا شیمیایی است. در این حالت مقاومت در برابر خوردگی بیشتر مورد نیاز است. این محیط ها شامل صنایع دریایی و همچنین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می شود. پیچ و مهره فولادی 316 معمولاً در این کاربردها استفاده می شود.

توپ بخر

پیچ و مهره های فولادی از جمله بست های کاربردی هستند که در کاربردها و صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان، صنایع دریایی، صنایع هوایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده زیاد از این نوع پیچ ها و مهره ها باعث شد که تقاضا برای عرضه آنها زیاد باشد. اما با توجه به حساسیت استفاده از کانکتورهای فولادی و اهمیت کیفیت آنها در استفاده، باید از مراکز عرضه مطمئن تهیه شود. فروشگاه پیچ و مهره سات پیچ یکی از مراکز تخصصی عرضه و فروش پیچ و مهره استیل می باشد. برای خرید معتبرترین و باکیفیت ترین برندهای داخلی و خارجی پیچ و مهره استیل، ساتپیچ نامی مورد اعتماد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان SAT در قسمت پشتیبانی مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مهره استیل 304 و 316

پیچ و مهره های استنلس استیل 304 و 316 دو نوع رایج فولاد ضد زنگ هستند که برای ساخت پیچ و مهره استفاده می شوند. در اینجا مقایسه این دو است.

جمله:

فولاد ضد زنگ 304: حاوی حدود 18٪ کروم و 8٪ نیکل است که آن را به یک فولاد ضد زنگ آستنیتی تبدیل می کند. همچنین حاوی مقادیر کمی کربن و سایر عناصر است.

فولاد ضد زنگ 316: همچنین فولاد ضد زنگ آستنیتی، اما حاوی 16٪ کروم، 10٪ نیکل و 2٪ مولیبدن است. افزودن مولیبدن مقاومت به خوردگی آن را در مقایسه با فولاد ضد زنگ 304 افزایش می دهد.

محافظت در برابر زنگ زدگی:

فولاد ضد زنگ 304: مقاومت خوبی در برابر خوردگی در بسیاری از محیط ها از جمله آب و هوای معتدل و آب شیرین ارائه می دهد. با این حال، می تواند در محیط های بسیار خورنده یا در معرض کلریدهایی مانند آب دریا یا محیط های دریایی خورده شود.

فولاد ضد زنگ 316: دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی از جمله مقاومت در برابر کلرید و اسید است. به ویژه برای استفاده در محیط های دریایی، فرآیندهای شیمیایی و مناطق ساحلی مناسب است.

مقاومت و خواص مکانیکی:

هر دو فولاد ضد زنگ 304 و 316 و مهره ها دارای خواص مکانیکی مشابهی مانند مقاومت فشاری، مقاومت تسلیم و ازدیاد طول هستند. با این حال، فولاد ضد زنگ 316 معمولاً مقاومت در برابر خوردگی کمی بالاتر از فولاد ضد زنگ 304 نشان می دهد.

سینا:

به طور کلی، پیچ و مهره های فولادی 304 مقرون به صرفه تر از فولاد ضد زنگ 316 هستند، زیرا فولاد ضد زنگ 304 دارای محتوای نیکل و مولیبدن کمتری است.

هنگام انتخاب بین پیچ و مهره فولادی 304 و 316؛ در نظر گرفتن کاربرد خاص و سطح رقت مورد نیاز مهم است. در حالی که فولاد ضد زنگ 304 برای اکثر کاربردهای عمومی مناسب است، فولاد ضد زنگ 316 برای محیط های خورنده تر یا کاربردهایی که در معرض کلریدها یا اسیدها هستند ترجیح داده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر